Feliratkozás a bejegyzésekre

Ha szeretnél értesülni ennek a blognak az új bejegyzéseiről, akkor iratkozz fel az alábbi űrlapon a Cégiránytű hírlevelére. A hírlevélben olyan megjegyzéseinkről is olvashatsz, amelyek nem nyilvánosak. A hírlevél küldése ingyenes és bármikor leiratkozhatsz, ha már nincs szükséged rá!
(Keresztneved, vagy ahogyan szeretnéd, hogy megszólítsunk)
Név:*
E-mail cím:*
E-mail cím újra:*

2008. április 4., péntek

A taggyűlési jegyzőkönyv hagyománya

Kedves József!

A jegyzőkönyv írásnak a cégünknél 'úgymond' hagyománya van, ami a részletes, szöveges jkv-et helyezi előtérbe. Szerintem a kisebb cégeknél, ahol nincs külön jegyzőkönyv vezető, ott ez a Te verziód nagy segítség lehet. A "fülecskék" igen hasznosak, számomra is mondtak újat. Az új társasági törvény rendelkezéseire ügyvéd figyel nálunk.

Nálunk a 'szokás' a következőképpen alakította ki a taggyűlés körüli időszak teendőit:

  • 1. Meghívó kiküldése (legalább 15 nappal e.) - Postán, ajánlva - Személyesen átadva, aláíratva!
  • 2. A napirendek anyagát minden felelős elkészíti, elkészítteti A., Elnöki beszámoló (előző évi teljesítés, köv. évi terv) B., Határozati javaslatok a beszámolók főbb adatairól - Előző évi besz. főbb adatai - Előző évi nyereség felosztása - Független könyvvizsgálói jelentés - Következő évi terv C., Felügyelő Bizottság jelentése D., Társasági Szerződés módosítása - Egyebek
  • 3. Forgatókönyv készül az egész taggyűlés menetéről

Általában az "A-C" pontokat egymás után lezavarjuk, azután vita, hozzászólások, melyeket nem szó szerint, de a lényeget jegyzőkönyvezem. Ezután jön az elhangzottak fölötti szavazás, határozat hozatal. (tulajdonképpen ezt Te mind leképezed, csak pontokba szedve, nem szövegbe ágyazva, mint mi). A szavazások, határozat hozatalok után a maradék napirend kerül megtárgyalásra, melyeket témánként külön-külön vitatunk és szavazunk, határozunk. Nem tudom miért alakult ez így ki, de évek óta így megy.

Szerintem azokat a kis cégeket célozd meg, ahol pld. az ügyvezető írja a jkv-et, nekik biztosan óriási segítség!!!

Köszönöm a véleményed. Nagyon aranyos vagy.

Azon egy kicsit elmosolyodtam, hogy: "mindig így szoktuk"

Van egy menedzsereknek szánt történet a húsvéti sonkáról. A kislány megkérdi az anyukáját, hogy miért vágják ketté a sonkát mielőtt felteszik főni. Anyuka elgondolkodik, aztán megrántja a vállát és azt mondja: nem is tudom, talán kérdezd meg a nagymamát. A nagymamától a kislány hasonló választ kap és azt a javaslatot, hogy kérdezze meg a dédit. A dédi elmosolyodik a kislány kérdésén és ezt válaszolja: Hát azért vágtuk akkoriban ketté a sonkát, mert nem volt elég nagy a fazék, hogy beleférjen.

Hát ennyi a szokásokról. Abban igazad van, hogy a kisebb vállalkozásoknál sem idő, sem energia, és sok esetben szakértelem sincs az ilyen anyagok elkészítéséhez. És ők vannak sokan. Nekik van leginkább szükségük az ilyen jellegű segítségre. Valamint a könyvelőknek, könyvelő irodáknak, akiktől gyakran elvárja a megbízó, hogy hasonló iratokat ők fogalmazzanak meg.

Ennek ellenére azt mondom, hogy az általunk kifejlesztett megoldás a nagyobb cégeknek ugyanolyan hasznos lehet. Egy kis szöveg szerkesztői tudással pillanatok alatt újabb napirendi pontokat lehet beszúrni, illetve a meglévőket ki lehet bővíteni. A szöveg bármilyen hosszú lehet az egyes pontoknál. Ha számít a ráfordított idő, akkor mindenképpen érdemes bevezetni. És természetesen, ha készek vagyunk befogadni az új dolgokat.

Segítsd te is jogszabály értelmező munkánkat!

Ha véleményed, eltérő, vagy megerősítő információd van a témával kapcsolatban, vagy további
kérdésed, akkor szólj hozzá a "megjegyzés" fülre kattintva.
Amennyiben e-mailben azonnal értesülni akarsz az új bejegyzésekről, úgy az oldal alján
található Feliratkozás: Bejegyzések (Atom) feliratra klikkelve érheted ezt el.
Szeretnél te is bejegyzést közzétenni ebben a blogban? Írd meg nevedet és
e-mail címedet. Mi meghívunk szerkesztőink közzé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése